Družina – Bc. Lenka Kocourková, Petra Přibylová
Ve školní družině se vede tato dokumentace:
- písemné přihlášky dětí; jejich součástí je písemné sdělení zákonných zástupců účastníka o rozsahu docházky a způsobu odchodu účastníka z družiny
- třídní knihy jednotlivých oddělení či jiné přehledy výchovně vzdělávací práce, včetně docházky dětí
- celoroční plán činnosti
- vnitřní řád školní družiny, rozvrh činností
Celoroční plán práce ŠD
Září –téma měsíce: Naše škola, naše družina.
- seznámení dětí s Vnitřním řádem ŠD
- vzájemné seznámení, navazování nových přátelství
- poznávání školy, jejího okolí, obce
- upevňování hygienických návyků, sebeobsluha v jídelně, v šatnách
- vycházky – orientace v obci
- pohybové a sportovní hry na hřišti
Říjen – téma měsíce: Barevný podzim.
- pozorování změn přírody na podzim – vycházky
- sbírání přírodnin
- podzimní výzdoba prostor družiny a školy
- zásady zdravé výživy (ovoce a zelenina)
Pouštění draků:
- podzimní svátky – Dušičky a Halloween
- stavění lesních domečků z přírodnin
Listopad – téma měsíce: Proměny přírody.
- besedy o ročních obdobích
- zvířata v lese – povídání, kreslení
- umístění krmítka pro ptáky
- hry v tělocvičně
- vědomostní soutěže (Riskuj, AZ kvíz, Chcete být milionářem)
- turnaje ve stolních hrách
- výzdoba třídy a chodeb „Těšíme se na zimu“
- lidské tělo, zásady první pomoci, prevence úrazů
Prosinec – téma měsíce: Vánoční čas.
- vánoční zvyky a tradice
- Vánoce ve světě
- vánoční besídka ve družině, rozbalování dárků, posezení u vánočního stromečku
- pečení perníčků
- čertovský rej – odpoledne plné her a zábavy
- staročeské Vánoce
- adventní zpívání - koledy
Leden – téma měsíce: Bude zima, bude mráz.
- novoroční předsevzetí – správná holka, správný kluk
- vycházky, pozorování zimní přírody, stopy zvířat ve sněhu
- zimní radovánky se sněhem
- soutěže ve zpěvu
- hrajeme divadlo
- turnaje ve stolních hrách
Únor – téma měsíce: Cesta ke zdraví.
- moje tělo, moje zdraví, otužování
- relaxační cvičení
- lidské tělo, zásady první pomoci, prevence úrazů
- Karneval – zábavné odpoledne
- zvyky a obyčeje – masopust
- míčové hry v tělocvičně
Březen – téma měsíce: Kniha je náš přítel.
- návštěva obecní knihovny
- výstavka oblíbených knih
- Vítání jara
- výzdoba chodeb a tříd
- zdobení a výroba kraslic
- didaktické hry
Duben – téma měsíce: Máme rádi zvířata.
- vycházky do přírody – příchod jara
- domácí mazlíčci, zvířata v ZOO, ve volné přírodě
- Velikonoce – svátky jara, zvyky a tradice
- Den Země – úklid okolí školy, hry s ekologickou tematikou
- dopravní výchova – pravidla silničního provozu, jízda zručnosti na kole
- čarodějnice – odpoledne her a kouzlení, opékání párků
Květen – téma měsíce: Jsme veselé děti.
- poznáváme léčivé byliny
- práce s atlasem rostlin
- státní svátky v květnu
- týdenní projekt – „Moje maminka“
- relaxace v přírodě
- soutěž „O krále kuliček“
- malování na chodník
Červen – téma měsíce: Jsme veselé děti.
- Den dětí – zábavné odpoledne
- pobyt v přírodě
- koloběžkiáda
- prstem po mapě – vlastivědné soutěže
- památky v okolí
- sportovní pětiboj
Rámcová skladba zaměstnání
Odpočinkové a individuální činnosti (11,05 – 12,45)
odstraňování únavy žáků z vyučování, relaxace (dle jejich individuálních potřeb)
relaxační cvičení, navozování a vytváření pohody žáků
- odpočinkové a relaxační aktivity na koberci
- prohlížení obrázků, četba knih, časopisů, poslech hudby, pohádek
- stolní hry, hry s hračkami, společenské hry, hrátky se slovy, konverzace, vyprávění
- hudební a hudebně-pohybové chvilky
- aktivity zaměřené na rozvoj intrapersonální inteligence, sebereflexe, sebehodnocení
Zájmové a rekreační činnosti (12,45 – 14,30)
Pobyt venku
sportovní:
- aktivity zaměřené na rozvoj tělesně-kinestetické inteligence
- kolektivní hry a soutěže
- netradiční sporty
- průpravná cvičení, tělovýchovné chvilky
- posilování tělesné zdatnosti
- upevňování morálních vlastností, potlačování nesportovního chování (fair-play)
- vštěpování zásad bezpečnosti a hygieny při sportovních aktivitách, vytváření kladných citových vztahů v týmu
- pohybová aktivita na čerstvém vzduchu s přihlédnutím k počasí a zdravotnímu stavu
- tělovýchovné chvilky, míčové hry
- soutěživé hry, pohybové hry, konstruktivní a tematické hry
- přírodovědné a environmentální
aktivity zaměřené na rozvoj přirozené inteligence
- rozvoj zájmu o přírodu
- práce s atlasy, vyhledávání informací o živé a neživé přírodě (knihovna, PC)
- výchova k ohleduplnému a šetrnému přístupu k přírodě, ochraně životního prostředí
- pozorování přírody a jejích proměn
- třídění a zpracování odpadů (sběrové akce)
- nauka o počasí
- péče o zeleň a rostliny v budově a areálu školy
- estetické
- využívání rozličných metod a prvků výtvarné, hudební, literární a dramatické výchovy
- probouzení zájmu o četbu, poslech a dramatizaci
- rozšiřování vědomostí a dovedností v oblasti kresby, malby, pracovních dovedností
- práce s přírodninami a netradičními materiály
- montáže a demontáže stavebnic
- využívání poznatků získaných ve škole, jejich aplikace v praxi
- vedení k samostatné tvořivé práci, rozvoj kreativního myšlení
- rozvoj řeči a komunikace
- ohleduplné chování, tolerance odlišností (věkových, pohlavních, rasových, …)
- hygiena, péče o zdraví, bezpečnost práce
- rozvíjení hudební, hudebně-pohybové
- sebeobslužné činnosti (průběžně)
- upevňování dopravních znalostí
- dodržování zásad osobní hygieny
- seznamovaní se zásadami zdravého životního stylu
- seznamování se zásadami péče o své zdraví a vlastní zevnějšek
- péče o vlastní věci
- seznamování se zásadami první pomoci, prevence proti úrazům
- zásady stolování
- úklid pracoviště po ukončení jednotlivých činnosti
- Hygiena a svačina (14,30 – 14,45)
Příprava na vyučování (15,00 – 16,00)
- procvičování a upevňování probraného učiva
- čtení z čítanek
- vyhledávání nových informací (internet, PC)
- výukové programy na PC
- Vychovatelka při výběru zaměstnání přihlíží k počasí, může přihlédnout i k zájmu dětí a žáků v oddělení. Vždy však především vychází ze školního vzdělávacího programu a z jeho rozpracování do konkrétních vzdělávacích plánů
Kritéria pro přijímání žáků
Ve školním roce 2021 - 2022 budou přijati všichni žáci z I. a II. tříd. Do doplnění kapacity budou přijati někteří žáci 3. tříd dle kritérií pro přijetí.
Žáci jsou přijímáni v tomto pořadí:
- žáci 1. ročníku
- žáci 2. ročníku
- žáci 3. ročníku-zájemci do naplnění kapacity
Přednostně budou přijímáni žáci pracujících rodičů a žáci dojíždějící.